Kristinedals Odlarförening
Verksamhetsberättelse 2010-01-01 – 2010-12-31
Styrelsemöte
Styrelsen har under verksamhetsåret haft 10 protokollförda styrelsemöte.
Årsmöte
Den 1 mars 2010 hölls det årliga årsmötet.
Föreningens medlemsantal
Intresset för odling har ökat. Under året 2010 har alla odlingslotter varit uthyrda. Vid årsskiftet hade ca 30 personer anmält sitt intresse för att bli medlemmar i föreningen och få tillgång till en odlingslott. Omsättning av föreningens odlingslotter låg på ca 10%, vilket var på en lägre nivå än det har varit under tidigare år.
Föreningens ekonomi
Ekonomi har varit god under hela året. I och med att lotterna varit uthyrda har intäkterna varit stabila.
Inventering av föreningens gemensamma redskap.
En inventering av gemensamma redskap som fanns i den blåa containern genomfördes i oktober 2010. De redskap som fanns tillgängliga redovisas i bilaga till styrelseprotokoll nr 10/2010. Inventeringen visade också att det behövs inköp av några nya handgräsklippare samt komplettering av mindre redskap.
Inspektion av uthyrda lotter
En sommarinspektion genomfördes i juni 2010. Det var 25 medlemmar som fick en påminnelse om skötsel av lotten och/eller av angränsande gångar. Berörda medlemmar ombads att förbättra skötseln. 2 medlemmar blev uppsagda under året 2010.
Städdagar
Under året har fyra gemensamma städdagar utförts på området.
På våren beställdes en stor container för att forsla bort skräpet. Målet var som vanligt att snygga till odlingsområdet. Under vårens arbetsdagar var fokus på området bakom blåa containern.
Under höstens städdagar koncentrerades arbetet kring lotterna 1-25. Mycket sly blev bortrensat, både på och runt lotterna. Styrelsen såg även över framkomligheten kring lotterna 1-25 och genomförde vissa förtydliganden av lottgränserna.
Både under hösten och under våren var det många som deltog i arbetsdagarna, vilket betydde att mycket arbete blev gjort.
Tack till alla!!!
Toalett i området
Under året 2009 beslutades det att testa en torrtoa. 2010 beslutades det att behålla torrtoan och för finansiering av hyran ca 3300.- kronor beslutade årsmötet att höja avgiften från året 2011 med 30.- kronor per lott.
Ansvariga för vatten
Från och med hösten har Göran och Fredrik tagit över ansvaret för vatten.
Parkeringsproblem längs Sofiagatan
Eftersom föreningen inte erhållit ett tydligt svar från Fastighetskontoret, sker parkering av bilar på det lilla grusplanet uppe vid Sofiagatan på var och ens eget ansvar. Vi hoppas att återkomma med ett svar från Fastighetskontoret under våren.
Göteborg den 18 januari 2011
Styrelsen
onsdag 19 januari 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar